søndag 7. juni 2009

Fra 3,5°C til 32°C

Da var jeg på plass i Houston. Da jeg reiste fra Bergen kl 07 i går morges var det 3,5 °C ute og da jeg landet i Houston var temperaturen behagelige 32 °C. Turen tok bare knappe 14 timer, inkl mellomlanding i Frankfurt. Flyet fra Bergen landet 0945 og flyet til Houston gikk 1025. Rimelig kort frist mellom flightene, men det ordnet seg:-)

Med litt lesestoff på flyet gikk turen også mye raskere.
Vegard: Du skal være glad du reiste til San Francisco. Her i Houston er leil våre rimelig gamle og de sanitære faselitetene heller dårlig (bilder kommer seinere). Vi får se det positive i at vi bare skal bo her på såkalte dorms (on campus) de neste to månedene før vi så bytter til egne leil off campus.

Peder og Guri: Jeg klarte å holde meg til Houston før jeg åpnet brevet. Tusen takk! Det var veldig hyggelig..hehe.. Skal få hedersplass på rommet!
På campus er det mye ekkorn som er veldig nysgjerrige og veldig tamme.
Det er rimelig varmt ute, og vi har enda ikke opplevd den virkelige varmen enda... I dag gikk vi rundt på området for å utforske litt. Det er rimelig store avstander mellom ting her, så man er helt avhengig av bil. Men ettersom vi ikke får bil før i morgen bestemte vi oss for å gå til nærmeste dagligvarebutikk for å handle inn litt mat. Det var en tur som tok litt over 1 time hver vei (sta som vi er skulle vi ikke ta taxi!). Fremmover kommer vi ikke til å gå for å handle matvarer for å si det sånn.
Utenfor ett av byggene på Rice

I morgen skal vi treffe våre potensielle arbeidsgivere og møte foreleserne. Blir spennende. Skriver mer seinere.

Ingen kommentarer: