søndag 6. september 2009

San Francisco, del 1

Etter Las Vegas dro jeg til San Francisco og møtte Bjarte. Han fikk imidlertid besøk av en kamerat fra Norge dagen etter, så da dro de videre til Yosemite for å klatre. Yosemite ligger ca 4 timer med bil fra San Francisco og skal være en utrolig flott nasjonalpark. Planen er å reise dit på tirsdag og være der noen dager før jeg reiser til Los Angeles.




San Francisco har mye å by på. Jeg har vært på Berkley (bilde under), og det viste seg at de nettopp hadde startet semesteret for det krydde av studenter og studentorganisasjoner rundt omkring på campus.


Studentorganisasjoner på rekke og rad

San Francisco er kjent for sine bratte bakker og sine trikker (eller cable cars som de heter).

I Las Vegas traff jeg en som bodde i San Francisco og hun inviterte meg og en til som hun hadde blitt kjent med i Las Vegas til onkelens Sushi restaurant, hvor vi ble spandert på det vi måtte ønske. Jeg fikk smake utrolig god sushi!!

Turistbilde utenfor Chaya (sushi restauranten - dyr!!)
Sjøløver langs pier 39

Har også besøkt Alcatraz. Kan virkelig anbefale et besøk der til alle som har tenkt seg til San Francisco. Det var virkelig bra!

En av cellene på Alcatraz
Bildet under har utsikt fra Twin Peaks. Ettersom San Francisco ligger som den gjør er selve byen ofte dekket av tåke.
Phillip (Tyskland), meg og Mike (Canada)
For de som har sett "Under samme tak" (engelsk. "Full House") med Olson tvillingene, så er bilde under tatt derfra.
Har også vært i Muir Woods, hvor de har noen av de største trærne i verden, "Redwood".


Jeg blir liten i forhold til dimensjonen på treet

Del 2 av San Francisco kommer seinere...

Ingen kommentarer: