tirsdag 9. juni 2009

Jobb

I dag har vi fått student ID, så nå har vi tilgang til hele universitetet inkl meget bra treningsfasiliteter. Selv om vi har fått studentbevis er vi faktisk innrullert på Rice som fast ansatt, så vi har vistnok de samme rettighetene som faste ansatte. Her har noen gjort en liten tabbe, men vi klager ikke:-)

Ellers har vi truffet bedriftene vi kunne velge å jobbe for i dag. Bedriftene fikk 5 min til å presentere seg (totalt 9 bedrifter), så var det 1 time mingling etterpå med bedriftene vi synes var spesielt interessante. Med tanke på at vi er i olje- og gasshovedstad nr 1 i USA (og trolig verden) så var det faktisk bare ett selskap som kan plasseres innenfor den kategorien. Ganske utrolig, men men, det ble ikke det selskapet på meg. For mitt vedkommende skal jeg jobbe for et selskap som heter "Energy Ventures" (http://www.energyventures.no/). Dette er faktisk et selskap som har hovedkontor i Stavanger, men avdelingskontor i Houston. Selskapet investerer i teknologiske selskaper med gode idéer, typisk mellom 5-20 millioner dollar, og får da 10-40% av aksjemajoriteten i selskapet. Vi er faktisk 3 studenter som skal jobbe i dette selskapet, men vi skal trolig jobbe individuelt i ett av firmaene som Energy Ventures har investert i. Bil har vi også fått av selskapet, så den regner jeg med vi får i morgen.

Ingen kommentarer: